History

Jag insåg precis att ni inte har en aning om hur jag fastnade för det här med foto. Och ni har ingen aning om hur länge jag har fotat eller vad jag vill göra med mitt liv. Eller ja, med den fotande delen av mitt liv i alla fall! Så jag ska ta en kort beskrvning av detta!

Jag började fota ungefär när jag fick min digitalkamera i födelsedagspresent, tror jag fyllde 15 eller möjligtvis 16. Men då var det mest att jag fotade oviktiga saker och det jag gjorde. Men fotade gjorde jag. Hela tiden. Jag fyllde datorn med massa bilder på allt från tjejkvällar till höstlöv. Och sen insåg jag mer och mer att jag ju faktiskt var intresserad av det här på riktigt. Därför införskaffade jag en systemkamera i maj 2008 och den hänger fortfarande med. Visst skulle jag kunna uppdatera mig och köpa en ännu bättre kamera men just nu tillåter inte ekonomin detta, plus att jag trivs rätt bra med den jag har!

Jag fotar sånt som jag finner intressant att fota. Som natur, människor och ja, det som berör. Och en del sportevenemang blir det ibland också vilket också är rätt kul. Får man en riktigt bra bild på någon som går i mål och ler med hela ansiktet blir man rätt nöjd.

Jag läser just nu en fotokurs och är så taggad att det kliar i fingrarna och imorgon ska första riktiga uppgiften in.
Sen får jag väl se vad som händer. Jag har väl ett litet mål att kunna jobba med foto på fritiden men ibland tänker jag att jag skulle kunna jobba med bara det. Men att ha foto vid sidan av allt annat som pågår är inte fel. Foto är något som gör mig glad. 

Nu när hösten är på väg (eller i stort sett redan här) är jag som alltid mest fotosugen och jag ska nu ägna kvällens sista stund med att läsa lite fototeori så jag klarar av första uppgiften!
Hoppas ni orkade er igenom detta. Det blev rätt långt. Men sån är jag. Och jag bjuder på en bild för att ni orkade!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0